29 Mart 2013 Cuma

POĞAÇA KEKİ


POĞAÇA KEKİ
POĞAÇA KEKİ



Geçen gün canım poğaça istedi hamuru hazırladım fakat tek tek yapmaya üşendim bende kek kalıbında pişirdin gayette güzel oldu. Adını da poğaça keki koydum. Tavsiye edilir.

Malzemeler:
2 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı toz şeker
1,5 tatlı kaşığı kuru maya
iç malzemesi:
yarım kilo ıspanak
1 adet kuru soğan
tuz,karabiber
yumurta sarısı
susam

Yapılışı:
 Süt ılıtılır ve yoğurma kabına alarak maya ve şeker eklenir. Diğer malzemelerde eklenerek yumuşak bir hamur hazırlanır. İki katı olana kadar sıcak bir yerde mayalandırılır. İç malzemesi hazırlanır. Ben ıspanak kullandım bir baş soğanı ince doğrayıp yarım kilo ıspanakla kavurdum tuz ve karabiberle tatlandırın siz peynir, kıyma, patates gibi malzemelerde kullanabilirsiniz. Kek kalıbı yağlanır. Hamuru iki parçaya bölüp elimizle yarısını kek kalıbının altına döşenir araya iç malzemeyi koyup hamurun kalan yarısında üzerine döşenir.




 Üzerine yumurta sarısı sürüp altı üstü kızarana kadar pişirilir.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...