26 Haziran 2012 Salı

NESLİŞAH SULTAN’IN SARAY LİMONATASI


NESLİŞAH SULTAN’IN SARAY LİMONATASI



Bu tarif Tuğrul ŞAVKAY’ın Osmanlı mutfağından isimli kitabında yer alıyor. Neslişah sultan tarifi kendisi anlatmış Tuğrul beye ben denedim sizlerde deneyin.
10 KİŞİLİK
Malzemeler:
8 limon
2lt su (8 su bardağı)
400 gr  toz şeker( 1  3/5 su bardağı)
2 bağ taze nane (yalnızca yaprakları)ben bir demet kullandım çünkü benim demetim çok büyüktü.
Yapılışı:
Limonların suyunu sıkın. Suyu katıp karıştırın. Nane yapraklarını toz şeker ile demir bir havana koyup macun kıvamına gelinceye kadar dövün.(benim demir havanım olmadığı için cam kasede dövdüm bence oldu ama siz yine de tarife göre yapın)çift katlı bir tülbente koyun.

tülbentteki naneleri limonatanın içine salın.bir kaşıkla tülbenti ezerek nanelerin aromasının limonataya geçmesini sağlayın. Bu işlemi yineleyerek limonatayı buzdolabında en az 2 saat dinlendirin. İçinde nane olan tülbenti çıkarıp, limonataya gerekiyorsa şeker ekleyin. Bardaklara boşaltarak servis yapın.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...