3 Mayıs 2012 Perşembe

KISIR


KISIR





Malzemeler:
2 bardak köftelik bulgur
1,5 su bardağı kaynamış su
2 kaşık salça
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay kaşığı kimyon
3 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı pul biber
Yarım çay kaşığı karabiber
1 adet limon suyu
Taze soğan
Maydanoz
Nane
Kıvırcık


Yapılışı:
2 bardak bulgur bir kaba alınarak 1,5 su bardağı kaynamış su ile ıslatılır ve üzeri hemen kapatılır. Bulgurlar kabardıktan sonra 1 çay bardağı zeytinyağı, 2 kaşık salça (ben 1 kaşık acı biber, 1 kaşık tatlı biber salçası koydum)1 limonun suyu, 1çay kaşığı kimyon, 3 çay kaşığı tuz, 1 çay kaşığı pul biber, yarım çay kaşığı karabiber katılarak (ben elinizle karıştırmanızı tavsiye ederim)karıştırılır. 6-7 dal taze soğan, yarım demet maydanoz, 5-6 yaprak kıvırcık ve taze nane ince ince doğranarak bulgura katılır ve iyice karıştırılır. Domateslerle süslenerek servis yapılır.(domatesleri içine koymuyorum sulandırmasın diye)
Not: Oğlum acı sevmediği için baharatları çok fazla koymuyorum sizler arzunuza göre ayarlayabilirsiniz. Ayrıca severseniz nar ekşisi de ekleyebilirsiniz.


Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...