7 Mayıs 2012 Pazartesi

MERCİMEKLİ KARNIYARIK


MERCİMEKLİ KARNIYARIK



Et yemeyenler için güzel bir alternatif
Malzemeler:
4 adet patlıcan
1 su bardağı yeşil mercimek
1 adet orta boy soğan
3 adet domates
1 adet biber
2 kaşık salça
2 kaşık zeytinyağı
2 diş sarımsak
Tuz
Yapılışı:
Patlıcanları alacalı soyup ortasını bıçakla kesiyoruz.( keserken iki ucundan da biraz boşluk bırakınız, uçtan uca yarmayınız) kızartıyoruz. Kızaran patlıcanları kağıt havlu üzerine alarak fazla yağlarının çekilmesini sağlıyoruz. Karnıyarığın içini hazırlamak için mercimekleri haşlıyoruz. Soğanı ince ince kıyıp tavaya alıyoruz. Soğanlara sarımsakları da ekleyerek kavuruyoruz. İnce kıyılmış biberi ve domatesleri ekliyoruz. Domatesler suyunu bırakınca salçayı ekliyoruz. Haşlanmış mercimekleri  ve 1 çay kaşığı tuzu da ekleyerek birkaç dakika pişiriyoruz. Tencereye aldığımız patlıcanların kesik karınlarına harcımızı dolduruyoruz. 1 kaşık salçayı ve 1 çay kaşığı tuzu bir bardak kaynamış suda çözerek tencereye ekliyoruz.  Kapağını kapatıp kısık ateşte 15-20 dakika pişiriyoruz. Maydanozla süsleyip servis ediyoruz.
Not: İsterseniz büyükçe bir tavada veya fırın kabına koyarak fırında da pişirebilirsiniz.
Afiyet olsun

1 yorum:

Adsız dedi ki...

patlıcan her zaman favori sebzemdir ve yeşil mercimekle bu kadar uyum sağlayabileceğini hiç düşünmedim de görmedim de:) sonuç olarak bugün denedim ve çok beğendim. yalnız ben tuzunu biraz fazla kaçırmışım:)oda benim salçanın tuzlu olmasından kaynaklanıyor:) fnç

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...